Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under februari 2009

Av Hannah - 27 februari 2009 08:50


Ingen nyhet i nuläget, men idag ska jag försöka mig på att göra en tårta som tillskillnad från de misslyckade verken jag lyckats åstadkomma tidigar, förhoppningsvis kommer att gå att ätas. Hoppas på att den blir fin med.


Fick hem min tavla från jobbet igår med, kommer hänga fint på väggen här hemma:)

Av Hannah - 25 februari 2009 22:30


Riktig skruttdag har det varit idag, sällan mindervärdeskomplex man får av det jobbet:/ iaf idag...Inget blir som man tänkte sig och inget gör som man vill. Kan inte prata ordentligt och vad som egentligen vart tänkt att bli ord och sen kankse en hel mening blir bara goja och sludder och ingen som hör vad man säger. Lite panik man får på sig själv. I övrigt känns det bara som att man vore en sjukt udda personlighet. Kan ju vara jag med som överanalyserar situationen ooh inbillar mig att alla tittar snett på mig. Men det är svårt att vara bäst på något som man knappt får en chans att lära sig...Men att behöva åka ifrån det dära stället och samtidigt önska för allt i världen att man fick gå och dra något gammalt över sig, det känns inte som något stället som jag med största glädje skulle vilja återvända till imorgon..


Natti och sov gott, kramar Hannah...

Av Hannah - 23 februari 2009 19:03


Har städat lite här på bloggen och bytt lite färger, trevligttrevligt:)

Av Hannah - 23 februari 2009 18:36


har inte alls varit lika hurtig idag, snarare tvärt om...rikigt lat skulle jag vilja kalla det. Enda av värde man gjort idag är att äntligen ha klurat ut hur tårtan jag ska baka kommer att se ut och så har jag gjort en cheesecake med blåbär och hallon. Har även skickat in papprena till facket (redan typ)tur att mickis kom över så att man fick ordning på skräpet:) Vet inte rikigt vad jag ska hitta på ikväll men jag håller fortfarande tummarna på att jag kommer ta en promenad...om jag inte är för lat för det med vill säga. skämmes på mig:/

Av Hannah - 17 februari 2009 19:18

 Har varit riktigt duktig idag, både varit ute och gått och varit i simmhallen och simmat, i en hel timma dessutom:) Trodde jag skulle vara klenare än så och ge upp efter en halvtimma. Men icke, lite nöjd man är med sig själv just nu:)


Annars så har man suttit och kollat på tårtdekorationer till min tårta som jag funderar på att baka, var inne på Gunilla Walls sida(tror hon hette så) vilka tårtor han gör...lite ägd man känner sig när man tycker att man gjort ett bra jobb när man hällt på lite strössel. Sällan att jag skulle orka lägga 10 timmar på en tårtdekoration egentligen, men det skulle fortfarande vara lite coolt att kunna om man skulle känna för det. Tårtan som jag fortfarande letar anledning till att baka är en 3 vånings tårta med chokladmousse. Ser väldans god ut på bilden jag har iaf. Man bakar ju en del vilket har gjort att det inte längre ger samma glädje att baka vanliga torra muffins jämfört att göra cupcakes med diverse frosting och dekor.  Jag vill ha en utmaning som jag kan klara av att göra+ smakar gott+ser fin ut. Tror tårtor kan ge mig vad jag söker efter,men det känns lite överflödigt att slänga ihop en tårta så fort man känner för att baka. Tror att jag skulle kunna göra min tårta till två födelsedagsbarn som fyller år i februari och maj. Hoppas de blir glada:) Om det gör bra kankse jag kan göra en till mamma i bröllopspresent när hon gifter sig.


kramkram från Hannah

Ovido - Quiz & Flashcards