Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under april 2011

Av Hannah - 16 april 2011 11:43

Har haft en märklig morgon och detta säger jag utan att hitta på. Hade någon annat berättat detta för mig hade jag funderat en sväng på om inte vederbörande hittade på, iallafall lite. Tror jag borde sovit längre än vad jag gjorde. Har totalt gått emot min standard lördagsrutin och inte varit och simmat denna morgon. Behöver plugga inför tenta och process spel och behöver lägga min energi på det. Tänkte se om jag inte kan ta några längder i eftermiddag istället.


Det första jag behövde göra idag var att åka fram till stan för att köpa en biljett till ett stort evenemang som ska hållas här i Örebro under valborg. Gjorde mig i ordning och åkte iväg på min cykel. Det är här min fundering om jag inte borde sovit längre gör sig tillkänna. Mitt bland alla cyklister kommer en man åkandes som jag tyckte var så otroligt lik Josef Fritzel. ”Men oj, borde inte han sitta i fängelse” och jo, det borde han. Förmodligen sitter han inlåst också. Men det hindrade inte mig från att fortsätta att fundera vidare på detta.

När jag nästan var framme vid Stortorget stannar jag för ett rödljus och möter en asiatisk man som sitter i en eldriven rullstol. Mannen vänder sig om och börjar ganska högljutt prata med mig, men inte på svenska. Vet inte riktigt vad han pratade för språk, Thailändska kanske. Tror han gav mig komplimanger för i slutet på hans utlägg så log han och gav mig tummen upp. Jag skrattade lite och gav ett vagt svar. Måste sett riktigt förvånad ut då jag blivit ganska överrumplad av honom. Jag som stereotyp svensk är inte beredd att vilt främmande människor tar kontakt med mig bara sådär. Oftast brukar jag kunna hämta mig och återta fattningen om sådana situationer relativt fort. Men långt ifrån alltid och verkligen inte denna gången.


Vet inte riktigt vad som hände därpå, men hur dumt det än låter och ännu en gång på tal om att jag borde sovit längre idag så måste jag blandat ihop rött med grönt vid övergångsstället. Skrämde både mig och mannen i rullstol när jag höll på att bli påkörd av en bil som kom farandes. Vet inte någon gång när röd färg betytt varsågod och åk och vet inte alls vad jag tänkte på. Hade tur denna gången men hoppas jag behåller bättre fattning nästa gång.  

Av Hannah - 12 april 2011 18:20

Fans jävla miljörättsskit! Så då har jag fått sagt det. Skitfrågor som ska vara till seminariet imorgon.. hittar inte vissa svar alls. Då har jag ändå sökt med ficklampa in i de allra dammigaste och mörkaste hörnen av rättsdatabanken Karnov. Det vore ju tråkigt att anta att man faktiskt skulle kunna vägleda sig i den obligatoriska kurslitteraturen. Frustration av de mildaste grad! 


Det var det negativa. På en mer positiv sida så fick jag mina nya skor idag. Visserligen bara vanliga svarta men det är av nästan samma modell som jag stortrivdes i förra sommaren så det känns bra ändå. Yay! 


Ikväll borde jag plugga men tänkte avreagera mig lite i simmhallen innan dess. Vet att jag förmodligen kommer vara rätt trött när jag kommer tillbaka men jag kommer få ett mentalt sammabrott snart om jag inte får pyssla med nått annat en stund. Börja kasta böcker i väggen, slita mitt hår och annat ifrågasättbart beteende. Dramaqueen värre.. men det är så det känns.


Creepy muskelkille: http://exet.nu/v3/node/1763

Lite musik:  4 Non Blondes – What's Up?

Av Hannah - 7 april 2011 21:49

Har fortfarande lite kvar att göra klart på uppgiften tills imorgon. Men istället för att göra allt som jag borde göra sitter jag och pysslar med allt jag annars hade kunnat vänta med till senare. Det måste vara en av de saker jag är allra bäst på här i världen, att skjuta upp saker. Att ta saker senare och tänka att morgondagen är en bättre dag att göra vissa saker på än vad nuvarande dag någonsin kommer bli. Tack och lov gäller bara detta vissa delar av mitt liv och inte hela. Det känns som att det hade kunnat blivit jobbigt i längden.


Av Hannah - 5 april 2011 23:43

Jag är riktigt nöjd med dagen som gått. Har fått en hel del plugg gjort och dessutom var kvällen riktigt trevlig. Hade en kompis som kom över och tillsammans var vi oslagbara i köket. Gjorde både bacon och salamipizza och morotsmuffins. Skulle ljuga om jag påstod att jag inte fortfarande var proppmätt. Helt underbart! 


 Detta var tydligen rätt vanligt men jag har aldrig sett det innan. Tvillingäggulor! Ja, jag är lättroad. Men jag som inte sett nått liknande innan kände att jag i vanlig ordning behövde ta en bild på det hela. Märk väl att ingen av äggulorna gått sönder - mäster äggknäckare till er tjänst haha. 


Panic! At the Disco – The Ballad Of Mona Lisa

Av Hannah - 4 april 2011 23:21

Det är ingen hemlighet att jag håller mina katter otroligt kärt och att dessa små hårbollar betyder otroligt mycket för mig. Livet vore inte samma utan dem. Utan dem skulle jag inte ha någon som bits i tårna på morgonen när matskålen är tom och skulle inte ha ett enda katthår varken på kläder eller i soffan. Utan dem skulle jag inte ha några varma kurrande sängvärmare om vintern när man själv är frusen och tycker att mitt tjocka duntäcke är för tunnt. Utan dem skulle tror jag att jag skulle känna mig lite ensam, det skulle bli så tomt och tyst här hemma. Satt och pluggade tidigare idag när min ena katt sov med ena ögat lite halvöppet. Han är så otroligt svårväkt den katten och sover alltid som en stock. 



  

Han är ett ordentligt soffmonster. Han vill ju gärna vara den där som fixar allt och har ordentligt med skinn på näsan.. och det kanske han har såvida han han nå dig med tassen från där han ligger. Annars är ansträngningen knappt värd. Han styr soffan med ett järngrepp. 

  Stolt crazy catlady   

Av Hannah - 3 april 2011 17:55

Varför ska det alltid vara så svårt att börja skriva något. Vad vill jag berätta denna gången? Har som stort sett alla andra alltid med mig min mobil var jag än går eller åker. Ser jag något som verkar intressant, är fint eller roligt eller vad som helst egentligen så brukar jag plocka fram min telefon och ta en bild på det. Oavsett om bilden blir bra eller inte så bär jag med mig ett litet minne från just den dagen och det ögonblicket då jag tog just den bilden. Jag gillar den tanken. Framåtanda i all ära men jag måste erkänna att jag hyser en viss kärlek till nostalgitrippar och gamla minnen. Allt som jag varit med om, sett och upplevt tidigare har ju skapat den jag är nu. 


Here it goes..

  Vår!  Det har visserligen regnat hela dagen just idag men denna dagen för någon vecka sedan var det helt underbart väder. Tog mina nyinköpta solglasögon på premiärpromenad och passade på att föreviga ögonblicket. Brukade ta skuggsiluettbilder som bilden ovan när jag var yngre och har fortsatt med det eftersom att siluetterna ibland blir rätt coola. Nödvändigtvis inte denna bilden.. men andra liknande bilder som ligger och äter utrymme på min hårddisk. 


 Onsdag 30 april. Har hittat en vandringsled vid ett naturreservat som finns här i Örebro. Tror det kallas Oset. I vilket fall så finns det jättefina promenadleder där. Den jag brukar gå tar ungefär 90 minuter att ta sig runt vilket är rätt lagom ändå. Just denna dagen hade jag och de andra juristtjejerna varit med om en väldigt märklig sak på att kafé mitt i centrala Örebro och jag kände att jag behövde rensa huvudet lite extra. Så istället för att bara gå den gamla vanliga leden så gick jag vidare och tog en annan väg. Gissa om jag blev förvånad och lite sur på mig själv för att jag inte gått där tidigare när det visade sig att det fanns så fruktansvärt mycket fin natur att titta på. Perfekta stället till att gå och grilla på sommaren.


 Med diverse utforskande och runthoppande var jag ute och gick i dryga 2,5 timmar den dagen men det var värt varje sekund. På vägen hem passerade jag denna skylt som stod i ett skogsparti. 


  Katterna lever och frodas..


  och det gör utan tvekan jag med. Bakade morotsmuffins med citronfrosting i förra veckan. De blev riktigt lyckade! 


  Utöver tillfälligt vårväder och ett konstant intag av alldeles för mycket kakor så tuffar livet och skolan vidare. Just nu håller vi på och läser förvaltningsrätt vilket kanske inte är så fruktansvärt intressant. Att läsa böckerna känns ungefär som att vada runt i seg kola eller som att trampa vatten. Man kommer ingenstans och blir bara trött i benen. 


  Vad vore livet utan choklad. Den avslutande bilden är från fredagkväll då vi var hos andrea där vi drack te och åt kladdkaka. Bättre än så blir det knappast.


Musik jag lyssnar på just nu: 

HOFFMAESTRO – Seize The Day

Danko Jones – I Think Bad Thoughts

Kiss – I Was Made For Lovin' You

City and Colour – Sometimes (I Wish)


Mvh Hannah

Ovido - Quiz & Flashcards