Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under januari 2010

Av Hannah - 31 januari 2010 18:23


" Om en fisk och en fågel skulle bli kära i varandra, vart skulle de då bo?"


 

Av Hannah - 31 januari 2010 09:25


Illamåendet håller i sig, blä..

Av Hannah - 30 januari 2010 23:28


"Låt andra hjälpa till att bära världen.

Vem har sagt att det är du ensam som ansvarar för detta?

Att lyssna på andras krtik kan vara bra,

men det är omöjligt att likt lera,

forma sig efter andras behag.


Det kommer alltid finnas svek, smärta och sorg i din närhet.

Men hur hungrig den än må vara,

låt den inte äta upp dig.


Det kommer även alltid finnas folk som gör dig illa,

fysikt och psykiskt.

Kan du, så undvik dessa,

vad du inte ska göra är att låta dem vinna.

För ingen har rätt till att behandla någon så.


Det är svårt att leva, men det finns guldkorn.

Ta tillvara på dessa, man vet aldrig hur många man kan hitta.

Dessa är värda allt.


Se ljust på dig själv.

Hur illa allt än verkar så finns det alltid något, som faktiskt är bra."

Av Hannah - 30 januari 2010 21:40


Blev varken tidaholm, morfar eller mamma denna helgen. Men hittills har den varit hel okay ändå. Åkte och hälsade på fia och kristoffer igår, jätte trevligt! Såg Patrik 1,5 och surplade te. Jag gillar den filmen, den förmedlar känslor på ett bra sätt. Dessutom så kan jag tycka att det är lite kul med romantiska filmer som inte är slentrianmässigt hetrosexuella. Det blir något nytt istället för det gamla malet som jag kan tycka lätt blir tråkigt. Mera svensk gayfilm ut på marknaden!


Var tillbaka i Örebro ungeför vid halv tre. Gick till ica och köpte en burk ben o Jerry, ville haft kladdkakeballerina med men det fanns inga. Får hoppas på att jag hittar sådana nästa helg istället. Var i djuraffären och köpte en ny borste till änglarna, provade den på Mimo tidigare idag och hans päls blev aldeles fluffig. Han brukar hata att bli borstad annars men nu gick det bättre. Har haft farbror och en vän till honom över på fika, var kul att få träffa honom lite, det var ändå ett tag sedan.


Jag fick en påse röda läppar utav honom, hade haft ont i huvudet tidigare idag. Men efter de läpparna visste jag inte vad jag skulle göra. Mådde illa och huvudet gick i tusen bitar. Alvedon hade jag inga heller. Jag hatar verkligen den känslan man kan få av att nästan behöva spy, ville iväg till statoil och köpa alvedon men jag vågade inte utifall att magen skulle vända sig uppochner. Tur för mig är det bättre nu.


Efter att allt illamående ordnat upp sig gjorde jag en kopp te, klenade lite med min nya bodylotion och målade tånaglarna.


Vad gör alla ni en kväll som denna..?

Av Hannah - 29 januari 2010 07:40


Jag skulle så gärna vilja vara ett plåster just nu, men med risken att alla tappa ner alla ädelstenar i toastolen, så känns det inte inte värt. Jag klarar mig alltid..

Av Hannah - 27 januari 2010 09:01


Förmåga att planera min tillvaro eftersökes..

Av Hannah - 25 januari 2010 21:53


Har så svårt att inte sätta vikt vid saker som jag egentligen inte behöver bry mig om, viridavändafunderatänka fast jag antagligen skulle kunna ägna tankeverksamhet åt något bättre. Antar att jag kanske är orolig för det, i slutändan kanske tillochmed rädd för det. Vill inte ändå alla vara lyckliga?

Av Hannah - 25 januari 2010 19:09


Jag tvingar iväg plånboken till kurator, deal with it!   

Ovido - Quiz & Flashcards