Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under september 2009

Av Hannah - 30 september 2009 21:39


Jag gillar att sätta namn på saker, att nått har ett namn får allt att kannas mer hemtrevligt, personligt och inte alls lika plastigt som det annars lätt skulle kunna bli. Till skaran räknas Mauritz, Ella, Innofrid, Lars-olof, Svea, Hannele, Fuji, Oskar, Gabriel och många många fler. Den senaste i familjen är Gabriella, en bländande skönhet på 15,6". Syrran ville inte låna ut hennes bärbara dator längre så jag fick snällt gå och hitta en egen. Har inte gjort detta själv eftersom att det inte riktigt är mitt ämne...alls. Men med hjälp av några trevliga människor så löste sig det med, tack allihopa!


Borde plugga (sällan man nämnder det) men det blir inte lätt med hela huvudet fullt med snor. Har snart förbrukat en hel toarulle bara till snorpapper. Känner mig ynklig och febrig, inte mycket procesrätt gjort denna kväll.



Katterna och en halvt uppackad Gabriella

 

Av Hannah - 29 september 2009 22:35


Blir nära lite varm i hjärtat, google är min nya BFF, utan tvekan! Har suttit och svurit över några seminareuppgifter större delen av kvällen och undikit dem under större delen av den gånga veckan. Men så, som en illvilligt kastad snöboll från oväntat håll kom jag på vad en klasskamrat sagt i förra veckan, google! Kankse gloriferar lite, men då får det alla vara så. Det finns en klar anledning till varför jag satt Google som religiös åskådning på facebook.


Trots min förälskelse i google så måste jag erkänna att jag vill vänsterprassla minst tre gånger i veckan med min andra älskling. En lite mer kompakt figur med en ganska påträngade doft av klor, Gustafsvik mina damer och herrar! Fick ihop 6 km cyckel och 1 km simning idag. Till detta tillkommer även halsont och snuva eftersom att det tydligen är höst ute (!) och jag fick inte med mig någon mössa. Fuktigt hår i höstkyla är ingen vidare kombination, tyvärr. Men denna gången åkte jag inte vilse iallfall, Mig:1 Örebro: 0.


Nu måste jag verkligen sova eftersom att vår nya lärare insisterar på att vi ska vara på skolan vid 08 imorgon, bussen går 07, jaaaa vad glada vi blir...or not.


System var allt ett bra tag sen, öronfröjd!


Av Hannah - 28 september 2009 23:48


Beställde en dator igår, men idag när man loggar in så ser man stor sett samma dator en tusenlapp billigare på ett annat ställe. Skitspel..palla bråka egentligen men å andra sidan behöver man allt hålla i slantarna så gott det går. 5995 för den ena och 6995 för den andra,men så fick man med sims 3. Vet inte hur stor skillnad det gör egenligen. Men fortfarande..


Idag har jag varit på tripp ut i obygden, visserligen en mycket större obygd än vad man själv är van vid. Men det var fortfarande mycket mindre än vad man börjat vänja sig vid att gå vilse i om dagarna. Skog och grejer på vägen dit. Som hemma typ..fast ändå inte. Väl där blev det svensk film och bowling. Kan inte påstå att jag är nåvidare bra på bowling, tror min tioåriga kusin skulle kicka mer ass än vad jag gör, vilket i sig kankse är lite tragiskt men det måste ju ändå få de jag spelar med att känna sig så pass mycket bättre. Sällan nån förlorar mot mig i bowling.


All in all en helt okey dag men det finns fortfarande massa att fundera över, saker som inte ryms att älta över i bloggen...datorn, skolan och en hel drös med andra grejer som jag inte rikigt vet vad jag ska göra av. Allt ordnar sig alltid i slutändan, och tur är det.


Sov sött allihopa..tack för idag!:)


Av Hannah - 28 september 2009 08:44


Ush, kollade igenom de uppgifter vi fått inför den nya kursen. Drappades av hjärtklappning och lätt panik ungefär, inte lätta grejer de ger oss att göra. Så även om allt är intressant och alla är jättetrevliga, så är det svårt att komma ifrån frågan..


om man verkligen hamnat rätt?

Av Hannah - 20 september 2009 16:01


Har varit hemma i Tidaholm helgen. Bor inte kvar i denna stad och har inte föräldrar där, men jag kommer nog ändå ha svårt med att sluta kalla Tidaholm för hemma. Det är något speciellt med denna lilla håla där tiden stort sett står stilla. Kommer säkert komma den stunden när Örebro känns mer hemma än Tidaholm, men det känns inte som att det lär inträffa i det närmsta. Många av mina klasskamrater säger att "de ska åka hem" men mitt hem ska ju vara här, i Örebro. Det klart, jag har ju kvar min mormor och morfar, kusiner och några av de kompisar som ännu inte hunnit flytta. Men förutom dessa finns det ingen större anledning till att åka tillbaka till Tidaholm, inte utan att det känns lite tråkigt att så är fallet.


Anledningen till att jag var hemma var för att fira mig och mormor, åta god tårta och bråka med mina kusiner. Sov hos pappa tillsammans med syrran första natten, det var sjukt vad längesen det var vi träffades. Eller så var det inte så länge sen men eftersom att man är så upptagen med att plugga jämt så finns det inte mycket tid till telefon. Fick lite pengar och te, så nu slipper jag köpa mer sånt själv. De pengar jag fick kommer nog att gå till en korsett + en annan bärbar dator. Syrran hade hittat en butik i Borås (tror jag?) som hade riktigt snygga sådana. En korsett är något som man gått och önskat sig ett bra tag. Inte lite snyggt det är!


Nu var man hemma i Örebro igen och tillbaks till verkligheten och mina änglar. Har seminarie imorgon som jag inte riktigt vet hur det kommer gå. Blir nog en utmaning det med som så mycket annat.


Puss och Kram

Hannah


Tog med kusierna ut och gungade.

 

Av Hannah - 14 september 2009 20:50


Har varit en riktigt najs dag idag. Var ute och joggade på morgonen och sen in till skolan för att få feedback på ett arbete. Det var inte alls så illa som jag trodde det skulle vara. Läraren sa många tänkvärda saker. Trodde det jag gjrot skulle bli sågat med vinkelslip, men så var inte fallet. Fick till och med lite beröm. Efter det så bar det hemåt för att äta och packa ihop badkläder. Så bar det iväg tillsammans med goa Sanna och Sara till gustafsvikbadet. Var definitivt inte igår man simmade, men det är bara att kämpa på antar jag. Det enda tråkiga var att det låg så långt från centrum. Jag borde verkligen lära mig att tag mig runt på cyckel i den här stan så man slipper vara bunden till dessa sega citybussar hela tiden. Efter badet blev det mat och sen vänta på budd för att fara hem igen.


KramKram skumbanan

Av Hannah - 10 september 2009 17:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Hannah - 10 september 2009 16:57


Det verkar inte bättre iallfall, illamånende och huvudvärk fyra dagar i rad nu. Inge kul alls..svininfluensan here i come. Ganska absurt egentligen, hörde om en kille från skövde som fått diagnosen, Nog för att man nuförtiden bor i Örebro, men skövde ligger ändå inte så långt bort. Tänk om man ett år från nu ligger sjuk och döende i nån sjukhussäng nån stans, som wow Jocke skulle sagt "inte kul, Inte kul". Kan tycka att det är svårt att ta seriöst, svårt att tro på att det skulle kunna bli en stor grej. Men å andra sidan, vad är det för liv man får om man bara går och väntar på att bli smittad och dö. Kan man ju lika gärna hänga sig i närmsta lyckstolpe direkt, om man får vara lite makaber. Vill man dra det makabra ännu längre skulle man kunna säga att det skulle vara en rätt vidrig syn med delar av sveriges befolkning från halsen svajandes i vinden. Det måste ju ändå finnas några som är fast beslutna om att slutet är nära.


Ingen rast och ingen ro, har varit aldeles för lat på plugga sidan. Borde nog skämmas lite men det är inte utan att det känns lite övermäktigt till och från. Bara att jobba på antar jag.


Tidaholm i helgen och förhoppningsvis en fika med lizette och träffa Lithelas, nån annan som vill hitta på något?


Kramkram

Ovido - Quiz & Flashcards