Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under mars 2009

Av Hannah - 28 mars 2009 17:24


Gummistövlarna på för nu är det snöstorm-.- skitväder. Vill ha sol och sommar och slippa skiten. Men icke sa nicke, det bara håller sig kvar och färgar vardagen grå. suck och stön...


idag har hannah skrivit högskoleprov och håller tummarna att det inte blir en blank nolla i resultat. Det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara men inte sjutton var det lätt när man inte pluggat  på ett helt år. Fan att man inte gjorde det förra året...men nu var det gjort iaf. Trött som den och ont i halsen som få:/ För att späda på gnällandet så har jag ont i min navel med, men där får jag faktiskt skylla mig själv, nipiercad som man är;) Tanken var från början att vi skulle gått till Tribe i gbg, vilket vi gjorde men var dumma nog att anta att det var drop in, vilket det då självklart inte var. Tur att man trodde att man planerat allt...till Barbarella var det ingen som hittade så tillslut blev det Panache. Verkligen inte det första stället vi tänkt gå till men vi var heller inte så sugna på att ha åkt tåg och lagt ut respengar för inget. Så jag och kompisen fick vad vi ville tillslut ändå:) Men snyggt blev det även om det var en halvobehaglig turk som hade ovanan att kalla mig mongo som gjorde det.


Ikväll blir det bio med syrran, kommer bli najs!:)


Puss och kram skummbanan!

Av Hannah - 15 mars 2009 12:35


Vet inte vad jag ska säga eller skriva, behöver bara någonstans där man kan skriva av sig lite. Tänk så enkelt livet var innan man började blanda in killar i det, men å andra sidan tänk var tomt livet var innan man började blanda in killar i det. Varför kan saker inte bara vara svartvita, varför finns alla dessa jävla gråzoner mittemellan som krånglar till saker som annars potenciellt kunde vara ganska enkla. Jag befinner mig i en av de största gråzoner som jag förmodligen någonsin kommer att befinna mig i, och jag vet knappt själv hur jag ska ta mig ur den. Som det känns nu kankse det bästa man kan göra är att låta tiden ha sin gång och bestämma åt en hur det kommer att bli i framtiden. Känner mig dock för otålig för det. Jag vill inte låta tiden ha sin gång, jag vill att saker löser sig nu, på momangen, och i svart och vitt. Jag vill att allt blir bra och ordentligt nu...Men inget är som på film. Inget är så lätt som man önskar att det är. Jag vill en sak men är osäker på om det stämmer över med resten av allt man borde ta hänsyn till, allt man känner och inte känner...


KramKram gummibanan!

Av Hannah - 10 mars 2009 23:44


Borde sova, men ork. Simhallen har inte öppet när jag vill att den ska vara öppen vilket just blev lite bittert. Men å andra sidan är man ledig i 3 härliga dagar nu:) alla vilka är stortsett färdigplanerade innan de ens börjat. Men iaf:p


Sov gott och dröm sött!


kramar hannah

Av Hannah - 5 mars 2009 11:31


Bleh, halvtimma typ innan man måste pallra sig iväg till jobbet. Just i nuläget så håller de flestas provanställningar på att gå ut vilket gör att stämningen på det stället kunde vara bättre. Ush, knappt så man vill åka tillbaka men å andra sidan så behöver man pengarna. Det är snart ett år sedan man tog studenten och inga av de förväntnigarna man hade på att ha ett jobb har stort sett infriats. Förutom att man inte har några läxor att göra när man kommer hem då. Det är inte alls som jag tänkte mig, utan värre, men vill man vara vuxen är det bara att bita ihop. Vad man är mest orolig för nu är att man själv får sparken. Har ingen akassa eller något sådant att ta ut. Kommer förmodligen sluta med att man får flytta hem till mamma igen isånna fall, nu när man klarar sig så bra själv så känns den tanken inge vidare.Vill bara få börja plugga så man slipper fundera på om man har jobb nästa månad eller inte, bara det är nog till att skapa magsår..


Tårtan som jag och mamma bakade blev fail och äcklig, kommer nog få tänka om när det kommer till bröloppstårtans framtida utformning;)


Fick mina partylight ljus igår med så nu lucktar det mysigt i hela lägenheten. Skulle köpt en ljusstake med men det blev inte så...får hoppas att det kommer fler ljuspartyn i framtiden:)


Högskoleprovet i slutet av denna månaden med, hoppas fan att det går bra!

Håller mina tummar iaf:)


Man blir inte äldre än vad man gör sig


Kramar Hannah

Ovido - Quiz & Flashcards