Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under november 2009

Av Hannah - 29 november 2009 22:18


Hoppas att alla har haft en lika trevlig helg som hag har haft. Åkte till Tidaholm på lördagsförmiddagen och var där tills Söndag eftermiddag, hade dett verkligen supermysigt. Åt hemgjord hamburgertallrik såg film och spelade tvspel. Filmen vi såg hette 9 (nine) och handlade om små trasdockor som kämpade mot maskiner. En professor hade skapat en maskin som innehöll all hans kunskap men var utan själ, denna maskin beslagtogs utav några onda. Så skapade han små dockor som alla var en del utav hans själ. Så blir det som ett litet battle mellan dessa. Trailer till filmen hittar du här. Tror jag råkade somna någon stans i mitten så jag hann inte rikigt greppa hela handlingen, men det ungeför det som den gick ut på. Spelet vi spelade var Assassains Creed 2, har inte spelat det tidigare men det var riktigt najs att springa omkring på massa hustak och dyka från skyhöga torn rakt ner i lite hö. Har spelat Sims3 med vilket var precis som sims brukar vara, fast med ännu fler knappar att trycka på.


Jag blev bjuden på tågresan hem, 1a klass dessutom! Sätena var dubbelt så breda som de brukar vara, massa benutrymme och fotstöd. Deesutom ingick te/kaffe på biljetten..men det var jag aldrig och hämtade. Helt fritt från barnfamiljer, våta hundar och annat som man brukar få stå ut med när man åker tåg. Men å andra sidan pratades det mycket proper dialekt och det var massa vikigt knattrande på diverse bärbara datorer. Plockade fram lite kurslitteratur så att jag med skulle se lite viktig ut. Vet inte hur bra jag lyckades med det dock. Hursom var det rätt trevligt.


Är hemma i Örebro nu och väntar på nästa helg då det är julmarknad i Tidaholm. Kommer hoppas det blir lika mysigt som denna helgen <3.


Kramar Hannah


Av Hannah - 27 november 2009 23:05


Så var det helg igen, blir en tripp till Tidaholm och förhoppningsvis lite läst i böckerna. Tenta nästa vecka som på fredag som jag känner mig sjukt nervig inför.


Vill önska alla en riktigt go helg och en mysig 1a advent!


Kramar Hannah


Tripp på stan innan Sara och Sanna skulle med sitt tåg.

Sara får träffa sitt livs idol..


Åka buss gör man ju så sällan;)

     

Av Hannah - 26 november 2009 22:30


Beh, verkar som att det blir ytterligare en Örebrohelg. Bra det egentligen för jag skulle behöva plugga. Men segt för att jag vet att det kommer bli rätt tomt när de flesta andra åker hem till respektive städer. Borde egentligen sova för en halvtimma sen för jag tänkte vara på skolan tidigt imorgon, men jag har svårt att komma ifrån datan. Massa bra musik som jag inte vill sluta lyssna på. På många sätt är bland den bästa musiken den som man blir känslomässigt involverrad i, den som tvingar fram känslor och minnen, antingen glada eller mer sorgsna.


Nordman med Vandraren, förlist och ännu glöder solen påminner mig om landet och det stora gula huset i skarpemo. Mamma och pappa som separerat, vår stora fina schäfer Sissi, skinnsoffor och torpet i rumperyd. Både bra och dåligt. Machinae Supremacy med Skin får mig att tänka på en kille. Finns många exempel..Här kommer iallafall ytteligare en låt som betyder mycket för mig..


Av Hannah - 25 november 2009 23:08


Sova..massa att plugga i morgon så man inte kuggar tentan:/


Kram på er alla!:)



Av Hannah - 23 november 2009 21:59


Lagboken kan visst vara porrig, allt är relativt. Men när man börjar tycka att uttryck som res judicata och pacta sunt servanda börjar kittla är man nog mogen för någon form av vit tröja, eventuellt plats i ett rum med mjuka väggar. Då har det definivit gått för lång, det är ju skilland på gilla och gilla. Mest flum detta egentligen, pratade med en klasskompis om detta på bussen. Var en liten kille som tittade skumt på mig när jag började argumentera för att även sveriges lagar hade sina sensuella sidor. Lagboekn kan visst vara porrig! haha, här skäms vi inte för våra uttalanden minsann! Men det gjorde att den hemska bussresan gick så mycket fortare, stackars våra medresenärer.


Men bussen kan gott ha det, har fått jaga aset två gånger idag. En gång på morgonen och en gång på kvällen. Gick morgontrött i duggregn påväg till busstationen när jag hör en unge ropa att bussen kommer. Skit också, jag gör som en annan tjej, viker ihop paraplyet och börjar kuta. Men det var så lagom pinsamt att komma på bussen efter det, alla på bussen satt och flinade. Kommer nog allt bli vältränad på att bara jaga bussar om jag ska fortsätta slöa på morgnarna som jag gjorde i slutet  på förra veckan.


Det är inte lätt när det är svårt..


Me

Av Hannah - 22 november 2009 23:08


Tjo, är inte lika pigg längre, thank god! Men det är fortfarande svårt för mig att se hur jag skulle kunna somna. Är fortfarande hutöst pigg (Inte knark..kaffe stavas det). Har inte gjort annat än att gått och dragit hemma idag, kom på mig själv med att inte ens ha kommit ur mina sovkläder. Det känns definitvt som ett new low för mig. Har tittat på twilight filmen ytterligare en gång och läst massa bloggar. Hittade en jätte mysig smyckesbutik i en av alla de bloggar jag läst, kyssjohanna heter den. Tyckte det var ett lagom wierd namn men det är bara småpotatis jämför med alla smycken de hade. Inge vidare billigare dock, definitvt inget för en student. Men det är ju alltid kul att titta..och drömma;)


Kram Hannah

Av Hannah - 22 november 2009 15:12


Guuuud vad jag inte brukar dricka kaffe och vad pigg man blir utav det! Önskar jag hade ett hopprep. Var trött efter gårdagens festande så jag kokade lite kaffe för att komma igång med dagen, har nära svårt att fokusera nu istället. Tacka vet jag te!


Var och såg New Moon igår, den var helt okey. Jag har inte läst böckerna så jag vet inte vad jag missar eller vad som är bortklippt. Tror det är rätt bra egentligen eftersom att det verkade på tjejerna som satt bakom oss på bion som att de hoppat över massa. Personligen hade jag hoppats på mer vampyrer och mindre hund, tycker Jacob ser hemsk ut. Så blir han enligt mitt eget tycke den "andra killen" som bara kommer och förstör. Håller inte alls med Sara W om att Edward ser förstoppad ut, det är bara påhitt. Han brottas säkert med sitt inre monster för att inte äta upp sin flickvän, det om något borde ju leda till att ansträngt ansiktsuttryck. Ska sanningen fram tyckte jag inte filmen var lika bra som den första nästan enbart pga att Edward inte var med lika mycket, hur tönigt det än må låta.


Istället för att plugga under min pågående kaffehype har jag surfat runt lite. Hittade några supersöta canvastavlor, de kommer ifrån Canvasord.se. har så få tavlor på mina  väggar och tycker dessutom det är svårt att välja något att sätta upp. Detta brukar resultera i att väggarna blir helt kala. Skulle kunna tänka mig nån av dessa bland andra:


 

Av Hannah - 20 november 2009 21:08


Jag skäms, men jag kan inte hjälpa det. Tillsammans med Wok, curryquorn och lite citronfromage så tittade jag på Twilightfilmen nu när man har Örebrohelg och allt. Innan jag anmälde till bio och bad att få låna filmen så tänkte jag att jag skulle kolla på den, vara lite social. Den kunde ju änåd vara bra..inte min typ av film dock, absolut inte! Det skulle vara en sån film man gillade när man gick i högstadiet och inte visste bättre...


Men FY FAN (jo, jag använder fula ord) vad fel jag hade och vad bra den var! Där satt man bara och stirrade tomt, gapandes (dreglandes). Vampyrer är så sjukt sexigt, nästan så man ryser. De mörka ögonen, räda läpparna vassa tänderna, mums! Älskar det tafatta i Edward Cullen (älskar hela han) han är så seg på nått sätt, fast ändå inte. Nog för att de flesta redan sett denna filmen när den kom ut, för typ ett år sedan.


Men bättre sent än aldrig, Vampyrer <3


Får skämmas..men jag kunde inte låta bli

 

Ovido - Quiz & Flashcards