Hannah Eleonora Marianne

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Association.

Av Hannah - 18 september 2011 09:19

Jag är ca fem år gammal utan några större funderingar över tillvaron. Jag dansar och skuttar runt i en svart enorm hörsnkinnsoffa som har en stark doft av skinn. För varje skutt jag tar så sjunker fötterna ner djupt bland soffkuddarna och varje nytt skutt blir en liten kamp för att inte fastna mellan dynorna. Jag hoppar ner från soffan och landar på det bruna nakna trägolvet. Möter mig på golvet gör vår stora Chefer-Hofavart Cissi, hon ser på mig med stora bruna ögon. Varför kan man inte rida på hundar? De är ju ändå så stora. Men mamma har sagt bestämt nej. Det var jag och hon mitt i dansen, jag och Cissi. 


Jag bor i ett litet rött torp, Rumperyd. Pappa har berättat varför det heter så. Stugan är liten men jag har mitt eget rum där jag har min säng med vit kvistig gavel. Det är det enda som ryms i rummet, för precis som huset så är rummet litet. Jag har mitt fönster ut mot en åker och sedan skog så långt ögat når. Mitt ute i ingenstans. Egentligen ska vi inte bo i torpet länge, bara tills det stora gula Skarpemo är färdigbyggt. Men det blir det aldrig och det är inte roligt att vara där längre. Det är bara trasigt och fult. 


Tillslut blir mamma och pappa arga på varandra och vi får flytta in till Staden, bort från Cissi och skinnsoffan. Bort från mitt lilla rum och det stora gula huset. 


Alltid när Nordman spelas är det detta jag tänker på, minnesbilder som om det vore igår som jag var fem år gammal. Som det vore igår som jag stog och tittade in i Cissis mörka ögon. Om en vecka fyller jag 22, tänk så tiden går.


Nordman – Under Norrskenet

 Nordman – Laglöst land

Nordman – Förlist

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 17 oktober 2011 22:34

  Crazy face vid 0:25 - Men himla kul hade vi. 

Av Hannah - 6 oktober 2011 17:20

  Då: Hanna Elenora Marianne - Nu: Hannah Eleonora Marianne   Samma .. fast aningens annorlunda.  ...

Av Hannah - 17 september 2011 22:59

Tårarna rinner fortfarande och ögonen svider, bokstavligen. Har suttit tårögd i nästan två hela timmar nu ikväll med min ena katt tätt intill. Har hört så mycket prat om filmen P.S I love you. Tänkte att den kanske kunde vara sevärd. Det är helt sant...

Av Hannah - 17 september 2011 08:32

Sitter med mitt morgonkaffe och funderar över tillvaron, allt som behöver göras idag och eventuell ordning att göra det hela på. Städa, plugga och pälsvårda mina monster som fäller ner hela min lägenhet. Dessutom kommer L. och hälsar på vid 16 idag o...

Av Hannah - 16 september 2011 15:53

Bokstavligen, men är ändå riktigt nöjd med mig själv idag. Började läsa vid 09:00 imorse och har pluggat produktivt i nästan 6h. Det känns tillockmed som att jag lärt mig något. Helt underbart egentligen. Förutom då att det känns som att hela hjärnan...

Ovido - Quiz & Flashcards