Hannah Eleonora Marianne

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Putativ nödvärnsexess?

Av Hannah - 13 september 2011 10:15

Är nyss hemkommen från ett seminarie och ansvarsfrihetsgrunder där vi bland annat diskuterade putativ nödvärnsexess ungefär då gärningsmannen trodde att det förelåg nödvärns situation när det egentligen inte gjorde det och denna nödvärnshandling sedan blev uppenbart oförsvarlig då den som genomförde nödvärnshandligen tog i för mycket. Ungefär så, luddigt och krystat. Men fortfarande rätt intressant. Jag är så imponerad av min lärare, vilken pondus den kvinnan har och hur otroligt mycket hon kan. Tänk om man fick bli som henne längre fram i karriären!


Resten av dagen kommer att bestå i bokläsning och en hel del kaffesurplande till följd av det tråkiga vädret som härjar utanför min varma lägenhet. Eventuellt blir det en tur till läsesalen på biblo i eftermiddag när koncentrationen börjar tryta. Dessutom behöver jag handla mat idag vilket jag ser måttligt fram emot. Att bära hem tunga påsar med kattsand på cyckel i regn känner jag ingen större motivation inför.


Black Stone Cherry – Such A Shame  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 17 oktober 2011 22:34

  Crazy face vid 0:25 - Men himla kul hade vi. 

Av Hannah - 6 oktober 2011 17:20

  Då: Hanna Elenora Marianne - Nu: Hannah Eleonora Marianne   Samma .. fast aningens annorlunda.  ...

Av Hannah - 18 september 2011 09:19

Jag är ca fem år gammal utan några större funderingar över tillvaron. Jag dansar och skuttar runt i en svart enorm hörsnkinnsoffa som har en stark doft av skinn. För varje skutt jag tar så sjunker fötterna ner djupt bland soffkuddarna och varje nytt ...

Av Hannah - 17 september 2011 22:59

Tårarna rinner fortfarande och ögonen svider, bokstavligen. Har suttit tårögd i nästan två hela timmar nu ikväll med min ena katt tätt intill. Har hört så mycket prat om filmen P.S I love you. Tänkte att den kanske kunde vara sevärd. Det är helt sant...

Av Hannah - 17 september 2011 08:32

Sitter med mitt morgonkaffe och funderar över tillvaron, allt som behöver göras idag och eventuell ordning att göra det hela på. Städa, plugga och pälsvårda mina monster som fäller ner hela min lägenhet. Dessutom kommer L. och hälsar på vid 16 idag o...

Ovido - Quiz & Flashcards