Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under augusti 2009

Av Hannah - 30 augusti 2009 18:18


Har mina första lektioner imorgon! Mina första lektioner på universitet. Fyfan vad jag ser fram emot detta. Hoppas verkligen att jag klarar att ta mig igenom de fem år som juristutbildningen utgör.


Mot oändligheten och vidare!


 Fick höra denna av någon för ett tag sen, kommer inte ihåg vem. Men fin är den:)



Av Hannah - 29 augusti 2009 18:59


Så var man universtitetsstudent då. Har gått hela tre dagar nu här i Örebro. Lektionerna börjar inte förän på måndag men introduktionen är redan i full gång. Igår var det färgfest tillsammans med de andra från min sektion Sobra. I den ingår rättsvetare, jurister, socionomer och pyskologer. Eftersom att det blir ganska många människor är vi även uppdelade i faddergrupper, min grupp heter "bruckspöjkera". Alla trevliga och glada hitills, har träffat nya människor varje dag, knappt sett några av de jag träffade dagen innan. Som det verkar kommer juristerna att bli indelade i mindre seminaregrupper på måndag. Har skaffat de flesta böckerna jag verkar behöva, några kommer på posten och några är bättre begagnade. Hutlöst dyrt med böcker i vilket fall. Ser så fram emot att få börja ha lektioner!


Örebro i sig är stort, mycket större än lilla Tidaholm. Inget jag inte väntade mig iofs. Finns citybussar att åka där caufförerna kör som idioter, utan att överdriva. Det tar ca 40 minuter från varberga där jag bor till skolan. Yeey åksjuk, men förhoppningvis går det att vänja sig. Min lägenhet är iallfall superbra och katterna verkar trivas de med. 


Om man bara ger allt tid så kommer det nog att bli superbra alltihopa, men fortfarande så känns det mesta snurrigt och uppochner. Blir fortfarande förvånad på morgonen när jag stiger upp och inte ser parkerigen på södra ringvägen utanför fönstret utan  lekparken till et dagis som ligger  på första våning. Det löser sig förr eller senare:)


kramkram skumbana!



Av Hannah - 23 augusti 2009 17:50


Ett stort grattis till Mamma och Jörgen, hoppas ni får många lyckliga år tillsammans!:)



Av Hannah - 21 augusti 2009 22:11


Är så glad för hennes skull, nära så man själv börjar bli lite nervös med. Hur dumt det än kan låta. Har verkligen inte hittat nån present till henne + man som duger. Jag gör som jag oftast gör..jag bakar. Hoppas de blir glada för kolapajen jag gjort åt dem.



Av Hannah - 20 augusti 2009 12:53


Första flyttlådan står packad och ikväll ska det nedmonteras möbler:) Sweet!



Av Hannah - 19 augusti 2009 16:34

"Hannah har i sin roll presterat mycket goda resultat. Som person är hon väldigt utåtriktad och har lätt för att föra fram sina ideer och utveckla de områden hon ansvarat för på ett utomordentligt sätt.


Vidare är hon väldigt engagerad och driven och har utvecklats mycket positivt under den tiden hon har arbetat hos oss. Hon är en väldigt uppskattad medarbeatare, både av kollegor och kunder Har med sin goda inställning kunnat arbeta med olika typer av människor.


Nu när Hannah avslutar sin anställning hos oss vill vi ge henne våra bästa rekommendationer och samtidigt önska henne lycka till i framtiden.


Vi tackar Hannah för det utomordentliga arbete och den tid hon har lagt ner i organisationen. Jag vill ge henne mina allra bästa rekommendationer och önskar henne all lycka i framtiden."


Jag tyckte det lät bra iaf:) men jag kommer sakna alla på mm, utan tvekan:'(


Av Hannah - 19 augusti 2009 10:12


Jo, detta kommer låta både naivt och säkert lite dumt. Gick in på aftonbladets hemsida..stort sett det enda jag kunde hitta där var bland annat artiklar om kvinnor som tvingats till prostiution och ett psyko i Lerum som går och hugger ihjäl folks husdjur med kökskniv. 


Nu kommer det dumma: typ sluta? Behandla andra som du själv vill bli behandlad..inkl husdjur. Hjälper föga att jag sitter och gnäller över det på en obetydlig blogg. Men något måste seriöst vara fel på världen..


Kattartikeln:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab


Kvinnorartiklen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662020.ab


 Nu ska jag måla hus...hade hellre sluppit. 

Av Hannah - 17 augusti 2009 23:19


jag pallar inte mer, jag vill bara flytta få slippa allt och inte känna något..


jag vill vara is..






Ovido - Quiz & Flashcards