Hannah Eleonora Marianne

Alla inlägg under april 2010

Av Hannah - 29 april 2010 16:00


Godkänd på 3 av 5 uppgifter hittills. Inga bra betyg men å andra sidan ingen komplettering. Osäker på om jag ska skratta eller gråta. Skolan hade GLÖMT att sätta in en lärare imorse så det blev ingen föreläsning. Massa elever som stod där otåligt och väntade. Ska skriva en inlämning på samma ämne och känner att jag allt hade behövt då höra den föreläsningen...menmen..har ju boken iallafall. Yay tröst..typ inte..

Av Hannah - 29 april 2010 09:06


Har försökt att dressera höscken nedan med mindre framgång. Han blir som han umgås..tjurskallig och envis..haha..  


Dagens musik:

Lasse Lindh – Svenska Hjärtan


Idag:

Skola 10,00 - 17,00

Efter 17,00 film!

Av Hannah - 28 april 2010 20:00


Stort sett kvar med en av mina två inlmningar nu, behöver lite mer tid att fila innan jag vågar lämna in men nu har jag ju iallafall nått att skrämma lärarna med. Leta praxis tills imorgon och våndas lite över livet är nog annars vad jag kommer pyssla med ikväll. Bleh. Pratade med min arbetsgivare idag och det verkade som att vi missuppfattat varandra på rätt många punkter, hoppas allt att det löser sig. Desutom närmar sig tentan, rättegångsspel, redovisningar och allt. Jobba två dagar i vecka, det låter skitlite, men eftersom att jag har säcken full med annat skräp så blir det massa. Klart jag förstår att de vill att jag ska jobba mer..vet inte hur jag ska hinna bara.


Har äntligen fått uppdatera min garderob lite idag. Har inte kunnat köpa kläder på tid och evighet..sulan höll på at lossna från mina gamla skor. Var framme med Sofia idag och fick en hel del bra grejer köpta. Favoriten är nog tröjan nedan, mjuk, varm, ullig och mysig. 399:- på Carlings. Tack för alla goda smakråd!


 

Hejja blurrig bild..

Av Hannah - 26 april 2010 10:50


Ångest! facebook är bra på många sätt, FÖRUTOM då man blir påminnd om att man själv ligger efter i planeringen med flera mil OCH att många andra är så sjukt mycket duktigare än vad jag är.  hej mindervärdeskomplex! Håller dock med min kära facebookkontakt..jävla skittenta..


Av Hannah - 25 april 2010 22:38


Var så nöjd i fredags, hittade ett par jeans utav vad som skulle kunna vara det bästa jeansmärket som jag vet om. Passformen är helt underbar! Kände ett uns av lycka i själen när jag hittade dem eftersom de två andra paren jag har av samma märke är utslitna och på gränsen till okay att använda. Samma glädje kommer ur att få hålla om mina kära katter igen och från det ansiktsklet som jag beställt. Kommer visserligen att ta en halv evighet innan jag får hem det men jag kan ändå tycka att det är lite småroligt att vänta på brev och paket som ska komma på posten.


Fick även chansen att få träffa Emelie i helgen, var verkligen inte igår och det var verkligen jättekul att få träffas. Det blir ju inte så ofta när man bor på  olika orter osv. Fikade, pratade´och hade det trevligt. Fick en julklapp dessutom sjukt välbehövligt eftersom att det snart drar ihop sig motsnart drar ihop sig mot tentatider igen. Nästa kommer den 4 juni men eftersom att det är en hel termins arbete som vi kommer att tenta av skulle jag ljuga om jag påstod att jag inte började bli nervös inför tentan redan..för att inte tala om alla andra redovisningar vi får göra. Teet smakar jordgubb och trots att det stått sen i julas så gick det att dricka.



Underhållningen på tåget hem stod ett helt basketlag med 12åriga tjejer för, mycket prat blev det. Väl av tåget byttes småtjejerna ut av en äldre grupp som satt på bussen och högljutt disktuterade deras lesbiska erfarenheter sammtidigt som de hade munnen full med chips. Alltid lär man sig något nytt..hrm. Safe to say att det var gött att komma hem till en småtjejsfri tystnad.


Kvällens musiktips:

Three Days Grace – I Hate Everything About You - Live Acoustic - Rolling Stone Original (EP)

Av Hannah - 22 april 2010 10:07


Kan inte koncentrera mig, dumma sakrätt till att vara svårläst. Läst 20 sidor nu på morgonen men det går trögt som skrutt och inte känns det som att jag lär mig något heller. Hade jag bara vetat att något hade fastnat så hade det inte varit lika jobbigt. Har föreläsning senare idag och dessutom är våra PM äntligen färdigrättade så att man kan få hämta dem. Det skulle kunna vara det värsta arbete jag någonsin skrivit, skämdes när jag lämnade i det. Förväntar mig inget annat än ett stor U på hela inlämningen.


Tidaholm imorgon, känns rätt najs att få åka dit och komma härifrån lite. Även om jag trivs bättre i Öret än i Tidaholm så är ombyte aldrig fel. Har inget annat planerat alls, bara mysa, plugga och ta det lugnt. Tillbaka i Öret på söndag och så fortsätter korvstoppningen igen. Hopppas på att få köpt lite kläder nu när jag äntligen fått min första lön från posten. Jag kommer att ha råd till mer än bara räkningar denna månaden, hallelujah! Måhända skrytigt men jag ser fram emot imorgon som bara den.


Har börjat spåna på om man inte skulle försöka spara ihop till ett par MBT-skor. Har läst lite om dem och de verkar bra, tråkigt dyra bara, hittade ett par för 2500:- , definitivt för dyra för att säga att "de är värda att prova". Men eftersom att jag ändå går precis överallt jag ska (stort sett) så kankse det ändå kunde vara en väl värd investering. Jag vet inte. Åsikter någon?


 

Av Hannah - 21 april 2010 09:15


Känner mig som en grå deg..ingen färg eller form. Bara seg och tråkig. Där har vi min motivation inför denna dag..hoppas allt att det vänder. Jobbat måndag och tisdag vilket gick hyffat iallafall..fortfarande sist in på dagen men nu gör jag ju inte lika mycket fel som innan. Alltid något.


    


Hejja morgonrufs..eftersom att det är så fuktigt ute så spelar det ingen roll hur jag bänder i mitt hår, det kommer ändå inte att göra någon skillnad när jag stiger utanför dörren. Jaja, det blir ng väl. Opeppoepp.


Lite musik livar alltid upp stämningen..

Av Hannah - 19 april 2010 18:32

 aw, crap it's måndag..ogilla. Har varit på  jobbet hela dagen, det går säkta och säkert bättre men jag inte direkt någon vidare naturbegåvning. Var klar vid 15,30 idag med, samma tid som förra gången som jag hoppats på att jag skulle toppat. När jag gick så var det ytterligare några saker som jag missat att fixa, visserligen pga att jag inte visste vad jag skulle göra med den, men jag vet att jag har det liggandes till imorgon. Lite av latmanscharmen är annars att skriva en lapp och låta nån annan göra..inte imorgon tyvärr. Ska vara tillbaka på min station kl 7,15 då igen. Massa annat som mindre glada människor påpekat hundra gången. Jag som trodde att folk automatiskt tyckte om brevbärare, där hade jag fel.


Borde plugga det av kvällen som är kvar men jag vill ut och jogga med, det ena eller det andra kommer inte bli av. Ugh..Bara 6 veckor kvar till tentan nu och det börjar kännas att man inte är i tentaform precis. *nojig* Blir verkligen ett tentamonster, stressad och lättretad..bara allmännt otrevlig. Ni som råkar prata med mig i slutet på maj och början på juni får ha överseende, haha. 

Ovido - Quiz & Flashcards